luni, 14 martie 2011

Opţiuni (variaţiune pe o temă a Wyslawei Szymborska)

Îmi place mai mult martie decât septembrie.
Îl iubesc pe Caragiale mai mult, acum,
decat pe dragul de Eminescu.
Îmi plac merele rosii mai mult decat strugurii aurii.
Îmi place vinul mai mult decat nectarul...
Copiii imi plac mai mult decât adulţii.
Oamenii imi plac mai mult decât Omul.
Iubesc dimineţile irosite mai mult decât
Nopţile pline de înşelătoare înţelesuri.
Prefer îndoiala adevarului.
Întrebarea raspunsului.
Trei puncte punctului.
Clar - obscurul luminii.
Inima mi-e mai dragă decât creierul.
Îmi place griul mai mult decat tot ce-i alb, imaculat.
Prefer comedianţii tragedienilor.
Pe Charlot lui Hamlet.
O ceaşcă de cafea înseamnă
mai mult decât o cană de ceai.
Pe Mozart îl prefer lui Bach.
Tangoul mi-e mai aproape decât valsul.
Curajul spontan faţă de cel calculat.
Ochii îi prefer limbii.
Mă încurc de fiecare dată când trebuie
să aleg între tăcere şi muzică.

3 comentarii: