luni, 28 aprilie 2014

Casa 9 Mai 17

A căzut de la etaj, au zis unii când milițianul
 i-a întrebat dacă știu ceva despre caz
Nu, nu, tovarășu, s-a aruncat, sunt sigur de asta
A țipat un altul
Adevărul este că nu-mi mai amintesc nimic despre acea
Întâmplare nefericită
Nu mai știu ziua în care a avut loc
Nici dacă era dimineață ori seară
Nici la ce oră am auzit cum geamul se crapă
Nu mai știu dacă ploua sau era cald în oraș
Și nici dacă fusese certat de vreun educator
Îmi amintesc doar că băiatul cânta la muzicuță
Când a căzut și ultimele cuvinte rostite
În timp ce se apropia de pământ-
O, mamă, de ce m-ai părăsit?
Și-mi mai amintesc tăcerea noastră
Lungită pe câteva zile
Și postul pe care l-am ținut spontan
Și numele lui mi-l amintesc
Marius Mărăcineanu
10 ani avea pe atunci
Și-a fost îngropat într-un colț al cimitirului
Cu o cruce din pal la cap
Pusă de noi
Și-mi mai amintesc că sângele lui de pe caldarâm
Se strânsese în formă de inimă
Ce parcă pulsa când ne uitam înspre ea
Acum dar atâta pot face pentru el:
să-i scriu numele,
să-i simt inima pulsând

și să-i aud glasul cu care - și cheamă mama

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu