vineri, 25 aprilie 2014

Casa 9 Mai 16 - 14 iunie 1992


14 iunie 1992
nu știu alții ce simt astăzi
însă eu sunt trist
nespus de trist știind că de mâine
devin liber 
de-aș putea să stau singur
 m-aș așeza pe gardul de piatră al Casei
aș privi cerul și aș descrie în jurnalul meu
ceea ce văd în aceste momente:
este un cer senin
de un albastru ireal
câțiva nori albi, pufoși,
delicați,
stau spânzurați deasupra Crucii Caraiman,
mângâindu-i vârful...
dar cu aceste cuvinte n-aș spune nimic
despre ceea ce simt și văd
și cele ce-mi trec prin minte acum
sau despre ultimele zile petrecute aici
alaltăieri am alergat ca nebunul spre cinematograf
să văd Ultimul împărat pentru a 3 oară
mă fascinează povestea acestui împărat ajuns grădinar
cum naiba s-a întâmplat asta?
 este șmecherie, zic toți
este ca și cum noi am avea mame dintr-o dată
iar Diamant s-ar transforma într-un sfânt
ieri noapte n-am putut să închid un ochi
mi se părea că pereții au mâini care mă vor strânge de gât
că va veni Mitică în cameră și ne va răsturna paturile
după care ne va pune să facem flotări și genuflexiuni
până ne vom târî ca șopârlele
acum
țin în mână cartea pe care mi-a dat-o Flegmosu
în această dimineață
aș vrea s-o încep
nu pot trece însă de titlul ei:
Singur pe lume
pe copertă este
un copil în haine lălâi și cu pălărie cu boruri largi
îngreunate de ploaie
ce înaintează spre nicăieri
în timp ce privirile parcă i s-au lipit de pământ

un câine latră în depărtare

ce fac oamenii cu atâta libertate?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu