marți, 19 februarie 2013

Casa 9 Mai 10 - Lucruri pe care nu le voi mai face (în genul lui Allen Ginsberg)


Nu mă voi mai trezi vreodată într-o cameră cu 30 de paturi
din care urlă câte un suflet castrat
N-am să mai alerg niciodată după o cană de ceai cu zahăr ars
și n-am să mă mai bat pentru un covrig cu unul mai slab decât mine
Nu-l voi mai vedea niciodată pe Smeu 
mâncând pâine  cu amandine cu eleganță de senior
Nu voi mai recita poezii patriotice de  23 August
sperând să primesc o porție de ciorbă în plus
Nu voi mai auzi vreodată 200 de copii urlând fericiți:
Vin mamele, vin mamele noastre de-o zi!
N-am să mai aștept cu înfrigurare sosirea autocarului
care ne ducea în vizită la închisoarea Doftana
N-am să mai plâng la filmele în care moare comisarul Moldovan
Nu voi mai crede niciodată în zâne, în vrăjitori care învârt un inel și schimbă lumea
Nu voi mai putea privi niciodată Crucea Caraiman
la apus ori răsărit cu aceiași ochi ca-n 87
Nu-l voi mai vedea niciodată pe Călinescu la 10 ani
jucând șah cu ochii închiși și luând banii pensionarilor
 în Parcul Nichita Stănescu din Ploiești
N-o să mai aștept să cresc mare, acum
 când știu că a fi matur nu te face mai inteligent
Nu mă voi scălda, în cele din urmă, de două ori în aceeași apă
Nu voi mai spera că binele învinge până la urmă,
acum când știu că n-are nicio șansă
Nu voi mai crede în finaluri fericite, acum când știu că totul conduce spre moarte
Poate voi crede, totuși, că moartea este un final fericit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu