luni, 2 mai 2011

Un păstor adevărat


      Pe când aveam 15-16 ani, mă intriga felul în care adevărul alegea calea de a intra în lume şi de a se răspândi: de cele mai multe ori,  chipul celui ales să rostească adevărul era atât atât de umil, de sărăcăcios, de lipsit de strălucire exterioară. Nu înţelegeam cum de un om fără însemnele vizibile ale "puterii" (religioase, politice, academice) poate vorbi despre  lucrurile cu adevărat importante atât de natural. În naivitatea mea, consideram că doar cei puternici au acest privilegiu. În timp, m-am lecuit, iar purtătorii mei de adevăr nu mai erau/nu mai sunt prinţi, bogătaşi, oameni cu poziţie. Adevărul ieşea tocmai de acolo de unde nu mă aşteptam: de la părăsiţi, de la oameni fără pedigree şi de la cei care nu au avut niciodată trufia adevărului.  
     Emisiunea de sâmbătă, 30 aprilie, a doamnei Eugenia Vodă mi-a dezvăluit un astfel de om al adevărului: părintele Petru Moga, parohul Bisericii Sfântul Nicolae din Câmpina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu