marți, 29 ianuarie 2013

Câteva versuri de Ion Stratan






Privesc orașul cimitir –                                          
Aici, am murit astă vară.

Dincolo, sub a iernii povară
Am murit sub clavir.

Privesc orașul cimitir
În care am murit și ieri

Și voi muri și mâine, ca un fir
Între zilele de nicăieri. (pag.13)
****
Se întindea noianul de unde nu mai vii
Și se-ntindea grămada de foi pe care scrii

Că totul este moarte, că nu avem un sens
În lumea trepădușă în care-am fost un vers

Și timp, Iscariotul, ne-a măcinat pe veci
Iar chipul nu mai este același chip când treci

Se întindea noianul de unde nu mai vii
Și între noi – pocale, hârtii și flori-sicrii  (pag. 22)

***
Jefuit de tristețe
am rămas la bustul gol

și corbii, cinstitele fețe
îmi tot dau ocol

-          smulgeti-mi odată
ochii și brațele, pe

lumea asta numai ei,

înecații nu ne sunt nouă
paiațele…

***
Maculată moarte, imaculată concepție
De copil născut și dus la secție

Pentru buric și injecție și buletin
Ființa e o moștenire, iar viața-i scrin

În care găsești maculate morți și imaculate concepții
Despre lume și viață, cu aer de lecții

Care te învață să-ți mănânci inima mai ușor
Și dacă imaculata concepție înseamnă chiar dor

De un spirit și de o creangă ruptă,
La inima mea te înfruptă (pag. 53)



ION STRATAN
Crucea verbului
Editura Paralela 45, Pitești, 2000

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu