vineri, 22 octombrie 2010

W.N.P. Barbellion










„După ce am trăit pe planeta aceasta vreme de 24 de ani, pot spune cu siguranţă că sunt îndreptăţit să-mi exprim o opinie despre ea. Aşadar, declar prin prezenta că găsesc cum nu se poate mai interesant locul în care trăiesc, mă mişc şi acţionez, dominat de o trăsătură de proporţii monstruoase, mai presus de oricare alta – misterul care le înconjoară pe toate! Totul este atât de uluitor, propria-mi existenţă e incredibilă! Nimic nu se dezvăluie de la sine. Nimeni nu vorbeşte. E ca o plimbare printr-un bal mascat... Eu insumi sunt un mister pentru mine. Cât este de minunat şi de înspăimântător să te simţi pe tine, proprietatea cea mai profundă şi mai substanţială, ca pe un mister, ceva de neînţeles. Mă privesc în oglindă şi râd de mine. În unele zile îmi sunt la fel de străin şi de necunoscut ca un pterodactil. Găsesc un oarecare umor ironic în faptul că sunt aici, cu un amestec de trăsături perfect arbitrar, când n-am cerut să mă aflu aici şi nu mi-am ales trăsăturile. Pare o glumă dură la adresa demnităţii fiinţei umane...În mod sigur, fizicul meu bizar trebuie să fie o glumă.” 28 septembrie 1913

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu